Po sukcesie w pierwszym półroczy Toyota Motor Europe (TME) utrzymała bardzo dobrą sprzedaż również w trzecim kwartale 2019 roku. Przyczyniły się do tego zarówno nowe modele oraz bogata gama hybryd. Od stycznia do września 2019 roku TME sprzedała łącznie 838691 aut. Tym samym osiągnęła 3,1-procentowy wzrost i to przy kurczącym się rynku.
„W pierwszej połowie tego roku sprzedaż naszych samochodów osiągnęła rekordowe poziomy, zaś w trzecim kwartale nie zwolniliśmy tempa. Choć europejski rynek samochodów słabnie, sprzedaż Toyota Motor Europe wzrosła, do czego przyczyniła się popularność hybryd. Przewidywaliśmy, że w tym roku nasz udział w rynku wzrośnie, ale rzeczywisty poziom zainteresowania naszymi modelami przerósł oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że czwarty kwartał przyniesie równie dobre wiadomości i że roczna sprzedaż naszej firmy w Europie przekroczy zakładane 1065000 egzemplarzy” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
Od stycznia do września br. Toyota Motor Europe sprzedała 838691 samochodów. Udział TME w rynku motoryzacyjnym w Europie wzrósł o 0,3% – do 5,3%.
Sprzedaż hybryd w tym samym czasie zwiększyła się o 16% – łącznie sprzedano 435 881 egz. Jest to 52% wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez europejski oddział koncernu, a w krajach Europy Zachodniej i Środkowej – 62%. Na rynkach wschodnich, obejmujących Rosję, Ukrainę, Kazachstan, kraje Kaukazu, Turcję i Izrael, hybrydy odpowiadają za 23% sprzedaży TME.
W tym roku klienci w Europie kupili 775201 egz. marki Toyota, o 2,6% więcej niż w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku. Najpopularniejszym modelem był Yaris – sprzedano 177538 egz. miejskiego hatchbacka. Drugie miejsce przypadło w udziale Corolli, której sprzedaż wyniosła 158579 egz. Toyota RAV4 zajęła trzecie miejsce, notując 107633 sprzedanych aut. Największymi wzrostami wykazały się modele Mirai (+76%), Camry (+30%) i RAV4 (+24%).
Na rynku hybryd czołową pozycję zajęła nowa Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 113926 egz. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid (86330 egz.), trzecim – Yaris Hybrid (86330 egz.), a na kolejnym RAV4 Hybrid (75168 egz.).

W porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku popularność hybryd Toyoty wzrosła o 15% – do liczby 392804 sprzedanych aut.
Dużą popularnością wśród klientów cieszyła się zwłaszcza Corolla w wersjach Hatchback i TS Kombi, które są dostępne z układem hybrydowym o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l lub 184 KM i silnikiem 2,0 l. Zaowocowało to 84-procentowym udziałem hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi (89835 egz.). Corolla Sedan jest po raz pierwszy dostępna z napędem hybrydowym, który odpowiada za około połowę sprzedaży tej wersji nadwozia (24091 egz.).
Udział napędu hybrydowego w sprzedaży nowej Toyoty C-HR wynosi prawie 90%. W Europie Zachodniej i Środkowej napęd hybrydowy odpowiada za 80% sprzedaży SUV-a RAV4.
Toyota Motor Europe | 838 691 |
TOYOTA | 775 201 |
AYGO | 78530 |
Yaris (łącznie) | 177538 |
Yaris Hybrid | 86330 |
Corolla (łącznie) | 158579 |
Corolla Hybrid | 113926 |
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) | 106835 |
Corolla HB i TS Kombi Hybrid | 89835 |
Corolla Sedan (łącznie) | 51744 |
Corolla Sedan Hybrid | 24091 |
Toyota C-HR (łącznie) | 106632 |
Toyota C-HR Hybrid | 94536 |
Avensis | 1242 |
Rodzina Priusa | 16974 |
Prius | 4240 |
Prius+ | 10731 |
Prius Plug-in Hybrid | 2003 |
Mirai | 220 |
Camry (łącznie) | 37997 |
Camry Hybrid | 5870 |
GT86 | 787 |
RAV4 (łącznie) | 107633 |
RAV4 Hybrid | 75168 |
Highlander | 1159 |
Land Cruiser | 32500 |
Hilux | 28563 |
PROACE | 21844 |
Inne modele | 5003 |